03 juli 2009

Sovrumsmakeover...o FÅNGST=))


Tjingeling i vääärmen...=))
Hoppas ni inte tuppat av i hettan...
Nästan lite TROPISK hetta...
Fuktigt som bara den...
Själv har jag o barnen varit o badat i bassängerna...
Tror jag doppade mej en gång i kvarten...
Såååå himla varmt!
Men VEM KLAGAR??
Igårkväll när jag o tvillingdottern for iväg för att köpa bl a färg...
cyklade guuuben o gräsklipparsonen iväg o FISKADE...
Sonen har blivit helt tossig med att fiska...
GISSA om han va lycklig när han kom hem...
Kolla hans FÅNGST...hihi.
Första firren EVER...
Han va stolt som en TUPP!! =)))))
O dessutom hade pappa (guuuuben då alltså) lyckats sätta
ett drag i TRÄDET, hihi.
Den här lilla firren e ju DÖD alltså...
men han har sparat den i en burk, för att visa lillasyrran
som kommer hem imorron (läs fredag).
Så himla kul...
Tääänk så lite som kan göra så himla MYCKE!!
Han va helt exalterad över den här firren...
Kanske ska döpa om honom till FISKESONEN...hihi.



Ikväll, mina kääära vänner...
blev sovrummet VITT!!!


O vilken himla skillnad de blev!


Har bara de sista piffet kvar...


Har satt upp gardinerna jag köpte på loppis för någon vecka sen...
De blev SKITBRA...=))))
Ooooooo va jag kommer att sova gott inatt..!

På väg hem från bassängerna, körde vi inom Emmaus i Ask...
Ja jag va ju tvungen, när jag körde förbi o där va ÖPPET...hihi.
Men fyyyy va dyrt de va...=((((
Köpte en stor vattenkanna i zink o ett halvlitersmått oxå de i zink...
Prutade oxå...en hel FEMMA...hihi.
Så sextio riksdaler fick jag betala för de...
De va väl ganska ok...
Men annat som jag GÄRNA velat ha...
kostade ALLDELES för mycke för min LILLA börs...

Nääää nu ska jag knoppa in i mitt VITA sovrum, med mina VITA påslakan...hihi.

Ha de gott alla...
O Anki, du kan va lugn...
JAG TAR DE LUUUUGNT...hihi.
O njuuuter av min ledighet...

"ALLT DET VI ÄR, ÄR RESULTATET AV DET VI TÄNKT..."


Kraamizar Git


2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för din goa omtanke.
Men du vad du har pysslat till det fint..
Klart man blir så stolt så över denna lilla firre.
Ha, en bra dag i värmen.
Kram

Anki sa...

Men, har du lärt sonen att fixa kvällsmaten, när du är ute o roar dig, hihi...inga fel!!
Min som fiskade på bryggan igår kväll...inte ett napp, så här blev vi utan kvällsmat, haha!

Gud vad fint sovrummet blev...förstår att du är nöjd! Du kommer väl häråt snart!??
Nu ska det ju bli sämre väder till veckan, då kanske man kan få nåt gjort...mja, målat blir det nog inte, nacken är nog inte riktigt med på det! Men nåt annat kanske...

Simma lungt gumman! Kramiz