13 maj 2014

Tack för mej!



Hej mina vänner!

Idag är det EXAKT fem år sen, jag började blogga....

Fem år! Kan inte fatta det...



Så otroligt mycket har hänt på de här fem åren....

Inte minst inredningsmässigt....

Bloggandet har gett mej så makalöst mycket!
Vänner...visserligen cybervänner...men dock vänner...
dessa vänner fortsätter kontakten med...
via Facebook...
o inte minst instagram...
Där ni kan hitta mej under pysseltantengit



Mitt hem och JAG har genomgått en resa...
Jag känner att jag hittat mej själv...
Att jag VÅGAR ta ut svängarna...
VÅGAR vara ickeperfekt....
o för mej e det de perfekta....



Jag har hittat så otroligt mycket inspiration via bloggeriet...
och förhoppningsvis även förmedlat...



Men i nuläget känns det lite "tungt" med bloggandet...
lite omständigt...
går ju så mycket snabbare att förmedla en bild, ett budskap via andra medier...

I mitt fall har jag velat ett tag med bloggandet....
ska, ska icke...

Men....
beslutet är fattat...


I och för sej, inget som säger att jag inte kan få ett återfall...haha



Min julblogg finns kvar...
kanske jag bloggar där en jul till...
kanske inte...




Denna bloggen kommer ändå att finnas kvar...
känns nästan som en dagbok....
fem år av mitt liv...




I år har jag fyllt femtio....
befinner mej i en väldigt behaglig period i livet...
Barnen börjar bli stora...
Den äldsta dottern är utflugen sen sex år tillbaka...
bor i Stockholm sen ett år tillbaka...
Mina tvillingar, en son o en dotter, är sexton...
o min yngsta dotter är fjorton...




Jag känner att jag har tid till mej själv...
Tid att spendera lite hur jag vill...
här hemma med maken o ungdomarna...
på jobbet...
med kollegor...
eller vänner...






Och i vårt samhälle pågår en ständig förändring...
och inte minst, som sagt, med teknikens under...
man sitter med hela världen i sin hand, via en liten telefon....
som inte längre är bara, en telefon...

Jag märker att jag sitter mindre och mindre framför den stoooora datorn....
utan använder mej av min smartphone....





Ni får en hel KAVALKAD av bilder...
från åren som gått...
Dock inte från de första bloggåren...
då får ni kolla tillbaka i bloggen...:))






Mitt inredningsintresse fortgår...
såklart...
och förändringar sker fortfarande här hemma...var o varannan dag...;))

men jag märker oxå att jag känner mej mer o mer NÖJD....
KAN faktiskt låta bli att shoppa eller möblera om...

ett tag åtminstone..;))



 När jag la ut ett inlägg om mitt vardagsrum, på Återbruka mera, på Fb, fick det över 2000 likes...
Det var en egoboost som hette duga!
Men som sagt...
jag har hittat MIN stil...
som visserligen är i ständig förändring men dock...:))
Livet går vidare...och jag med det...
följ gärna med...via insta....



Ha det bäst, ni alla fina!!
Kanske vi ses igen, kanske inte...

Kramar till er, o CARPE DIEM!!!


// Pysseltanten Git

3 kommentarer:

Rapport till Vänfors sa...

Jag hoppas verkligen att du kommer igen och får ett återfall :) Men som du skriver går livet i dalar och toppar och ibland får saker ligga och vila...ha det så gott, vi ses till och från på fb :)
Kram Annika

House and Garden by Bia sa...

Jag önskar dej en trevlig sommar och ett gott liv ;)))....vi får väl se om vi ses på bloggen igen ;))
Ha det gott och sköt om dej!
Kram bia

Livsresande sa...

Vinkar lite glatt till dig och hoppas du har det bra i andra medier! Bloggar väldigt sporadiskt själv och det har haltat länge. Numera använder jag endast bloggen som stöd för mitt minne som inte är speciellt bra... syr något och lägger upp en bild så kan jag kika tillbaka och se vilken modell det var osv ;)
God Jul!
Marie