14 juli 2009

Myyyysdagar...=))

Tjenixen mina vänner...
Här har vi haft några RIKTIGA myyysdagar...
Lillsyrran, alias JOUREN, o hennes dotter har varit här...
Gårdagskvällen bjöd på FISKE...vid lilla sjön...
Den ligger bara ca 4 km härifrån...
så guuuben o gräsklipparsonen/fiskesonen/snickarsonen valde att CYKLA dit...


Den här lilla sjön ligger RIIIKTIGT fint...
o längs stigen ner till sjön växer både hallon o smultron...mmmmm.


Fiskesonen lyckades få storgäddan på kroken...
Men den SLET sej...
O jag blev LIVRÄDD...o började springa därifrån...hihi...
Trodde han skulle dra upp den o slääänga bak den...RAKT PÅ MEJ...
Huuuuua mej...
De andra bara skrattade åt mej, när jag sprang...
Tyckte jag va lite TASKIGT...=((
Jag GILLAR inte FLYGANDE saker...
Om de så e fåglar eller fiskar...


Den här flygande saken satte sej på guuubens ben...
Mysko såg den ut...liksom vit o glänsande...
HOPPAS bara att den inte badat i min VITFÄRG...för då j*r...

Helt ljuuuvlig natur e där vid sjön...


Ja...OKEJ...jag VEEET att min rosa solstol inte passar in i omgivningen...
Men den bara MÅÅÅSTE följa med...hihi.



Vi hade såklaaart fikakorg med oss...
O så grillade vi...korv...marchmallows...mobiltelefon...MOBILTELEFON!!????
Eh....neeeeh....
De e bara systerdottern som e riktigt BEROENDE av sin mobil...
T o m så att den får ligga vid sidan om grillen...

Tääänk att de smakar så HIMLA GOTT att äta ute...i de fria...
Hrmmm den uppmärksamme ser KORVARNA som ligger vid sidan OM grillen...
JA...
De va JAG som grillade...
O grillplatsen va INTE PLAN...
Så nååågra korvar gick till spillo...OCH??????
=(((((((
Vill bara påpeka att konservburkar o cigarettpaket e INTE vi som slängt där...
O vi tar ALLTID vårt skräp med oss hem...
SÅ DET SÅ...hihi.


De här ser ut som dammtussar på stam...



DEN HÄR växten va nåt ogräs...
Men blev sååååå himla bra PÅ BILD...=)))


Nåväl...
Så till dagen IDAG...
Ni vet ju att syrran inte kallas JOUREN för intet...
Här på baksidan av vårt hus...
Har de varit en GIGANTISK rabatt...
full av...
OGRÄS...
Då släppte JOUREN den smarta idéen att rensa bort ogräset...
o sen lägga sten på hela baletten...
Hrmmm...
(Tänkte först ta åt mej äran...men eftersom JOUREN läser min blogg...e de bäst att säga som de va...)
OKEJ...
Sagt o gjort...

Hela dan idag har fiskesonen o grannens son hämtat stenar från grannens tomt...
Kört med rullebören...
O släppt av till oss...
Mej o JOUREN...


OOOOOPS...
Här kom visst JOURENS bästa sida fram...hihi.
Ni ser hur hon sliter?


Vi har SVETTATS denna dag, kan jag säga...
Fyyy för den lede...
O sonen o grannsonen...
Ni skulle sett dom...
Dom va så svettiga o skitiga så de finns inte...
Tvättmaskinen sjöng HALLELUJA när jobbebrallorna hoppade in...


Vi har som sagt kånkat, o staplat HELA DA´N...
Men sååå j*a bra blev de...
Lät en buske i var hörna va kvar...
Sen la vi sten runt resten...
Några tegelstenar blev......VIIITA...
O så flyttades en spann dit...
Ja...jag e sååååå himla nöjd...
O framförallt slipper jag allt OGRÄS...=))))))))
O på nåt sätt påminner de mej om HAVET...
Klippor...
Mmmmmmmmmmm me liiiiike....
TACK ÄN EN GÅNG, SYRRAN...

Efter de grillade vi..
O sen åkte de hem...

O nuuu...
börjar de bli dags för lilla moi att knoppa in...
Tänkte ta en tur till stranden imorron...=)))

Vill bara passa på att TACKA för alla gillande kommentarer om min grovköksstyling...
Kul att så många tyckte de va fint...=)))

Natti natti vänner...

"DET ENDA VARAKTIGA ÄR FÖRÄNDRING!"


Kraaamizar

3 kommentarer:

Unknown sa...

Git,

Gör ett tredje försök att lämna en kommentar!

Ville bara tacka för alla fina trevliga kommentarer.

Hoppas att allting är bra med dig och att du får en fortsatt skön sommar.
Kramisar Jeanette

Anki sa...

Halloj bruden!
Jaså, du springer för fisken du??...ja det gör du rätt i, det gör jag oxå, hihi...
Vad mysigt ni haft det...gtillat o allt! Solstolen tycker iaf jag är skitsnygg!!
& du hälsa Jouren att rabatten blev suverän...så bra!

Massor av goaste kramarna!

lolla sa...

hejsan!
gud vilken skojig blogg du har,hit kommer jag fler gånger...
Kul att höra att det är fler som är rädd för sånt som flyger,jag är jätterädd för fåglar och fiskar som flyger :-)
Mysigt med fiske och korvgrillning
blev det nån fiskelycka?
kram lolla
www.lollashus.blogg.se