21 juni 2011

Ny sänggavel.....



Halloj igen alla vänner....
Nu har det gått ett tag igen...
men vi har varit heeelt bortkopplade igen...i nästan 2 veckor!

Får väl hoppas vi e kvar nu då....

Såå jäkla hopplöst...
Nåja nog ältat om detta....



Vi har minsann kostat på oss nya sängar...
behövdes VERKLIGEN om man säger så....:)))
Köpte resårbottnar o ben på det stoora varuhuset...
fick experthjälp av en naprapat minsann....:))
Hur pinsamt var det inte..
när han frågade vad vi VÄGDE!...hihi...

men men..
vi kom hem med sprillanes nya sängar...
o jag LOOOVAR...
jag sover som törnrosa i min nya säng...
105 cm bredd!!....
Han skrattade lite gott åt oss...då vi sa att vi ville ha BREEEEDA sängar...
jaja...sa han....man brukar börja med en smal säng...
o slutar med skilda sovrum....;)))
Njääää...där e vi väl inte...
men sååå skönt e de med litta plats...
hade tidigare en 160....dvs vars 80 cm!!
Så nu brer vi ut oss kan jag lova....:)))

Men som sagt...
vi köpte ju bara själva sängarna...
Sen ville jag såklart bygga en GAVEL själv...
eller jaaa....med GUUUBENS hjälp...hihi...

Sagt o gjort...
vi for iväg till brädgården...
köpte brädor...
o så iväg för att fixa lasyr...
Hade läst nånstans att det skulle finnas en som hette DRIVVED....
o den ville jag ju ha såklart...
meeeen....
de färghandlare vi besökte hade den inte...
så jag hittade en annan...
som faktiskt blev SKIIIITBRA!


Vi har sågat brädorna i olika längd...MED FLIT!...;))
vill ju ha det sådär lagomt slarvigt...o operfekt...
o skruvarna e såna man egentligen har utomhus...
Han trodde nog jag var knäpp på brädgården...
när jag frågade om han hade några GAMLA eller ROSTIGA skruvar...hihi...
men de vi köpte syns i princip inte alls....blev suuuper...

Har såklart glömt ta kort när sängen kom ihop riktigt...så det ser ut på bilderna som att gaveln är mycket smalare än sängen...
Men i verkligheten e den såklart bredare....

Glömde oxå ta kort när sängen e bäddad o fin...
men de kommer...:)))

Fick oxå byta sängbord...
för trådrulleborden vi hade tidigare...
fick inte plats längre....

E riiiktigt nöjd....

Nu e de sängen för lilla moi....
Har firat 15-årig bröllopsdag idag...
barnen bjöd på 3-rätters middag.....
Älskade ungar.....<3


Kraaaamizar Git

5 kommentarer:

Anki sa...

Grattis till er båda!...15?, ujuj det är myyyyycke det, hihi!
Jäklar vad bra det blev med sänggaveln du, den idén ska jag nog suga på lite när jag får min sängkammare klar! Å najs med nya sängar, japp brett ska det va...jag rullar runt på 140 jag...alldeles ensam, haha! Eller ja, en å annan katt...två, tre kanske det var ska jag trängas med oxå!

Natti natti stumpan!
Kraaaaam!

Anette sa...

Hej Git
Välkommen tillbaka o grattis till 15 år.
Skönt med nya sängar ,man tillbringar ju halva livet i dom så man lär ju ligga skönt då.
Ha en fin dag
Kramen Anette

Hannis sa...

Så jäkla snyggt!!
Sänggavlen skulle jag vilja ha i svart...
Hm!
Nu blev jag inspirerad=))

Hoppas att du får en skööön helg/Kram Hannis

Maria sa...

Kikar in och önskar dig en riktigt skön SOMMAR ♥
Kramar från Maria

Alicia sa...

Hej
Sååå fint det blev. Håller i nuläget på att renovera vårt sovrum och har bestämt sen innan att vi aka ha en gavel i trä, drivvedsfärgad, men de hade inte den färgen i färghandeln. Får man lov att fråga var du hittade din, vilket fabrikat?

Hälsningar Lisa