06 mars 2011

Tonårsrum X 2......


Jepp....nu börjar ÄNTLIGEN rummen bli färdiga...
jaa...inte helt...
fortfarande några små detaljer kvar...
men i det stora hela.....:)))

Här e då sonens rum....
har målat med en matt grå färg.....
o så en vit vägg....
som jag inte täckt helt...'
tycker det blir så rått o mysigt....


Sängen fixades färdig idag...
Den blev HEAVY om man säger så....hihi..
skiiittung....:)))
Men jag blev jättenöjd....
o sonen med...:))
han var lite rädd bara att han skulle få STICKOR i fötterna...;))
men vi ska slipa till den lite...

Den stora kabeltrumman fick flytta upp, när jag bytte TV-bord...
(någon förvånad?..hihi)
O jag skulle egentligen kasta den där LJUSKONEN....
tyckte den var hisklig...med glittrig grön färg...
men när jag då tog av hättan...
blev den SUUPERCOOL...:))))
Såg sen att dom sålde liknande på IKEA..
utan belysning dock...antagligen nån blomstergrej....

Ni får ursäkta att det fortfarande e lite stök här o där...
men HIALÖS som jag e...
var jag ju tvuuuungen att visa er resultatet....:))

Gardinerna är vanliga billiga lakan, som jag färgat SVARTA...
blev dock lite blå-grå...o lite melerade...
men det förhöjde bara effekten tyckte jag....:)))))





Sen har vi då doteras rum.....
ett pyyyttelitet rum....
men räcker nog till en tjej, som har fruktansvärt svårt för att hålla ordning på kläder o.d....
Hon har inga sänggavlar alls...
ville ligga direkt på golvet...

Hon fick en grå vägg, o tre vita...
Här valde jag dock att täcka den vita färgen...
Har en stoor snedvägg...
som tar stor plats...

Fick upp korgstolen....
blev lite mysigt här...
lite mer tjejigt...

Sängbordet valde jag att måla i grått...
för att inte det skulle sticka ut för mycket...ta för mycket plats....
På det här sättet....sjunker det liksom in i väggen....



Japp...
de va barnas rum...
o tänk...
nu går jag i målartankar igen...
funtar på att måla en grå vägg i vårt data/tv/spel-rum....
mmm...
blir nog så imorrn...;)))))

Natti natti.....



Kraaamizar Git

4 kommentarer:

Anki sa...

Gulle dig...nja tålamod vet jag inte å fantasi är noll, det är därför jag snor ideér, haha!
Myysiga rum å snyggt med pallarna, jag skulle oxå vilja ha nåt med pall...men igen...noll fantasi å möbler har jag ju så det räcker!

Gött iaf att du är bättre nu, jädrans jobbigt å hålla i målarpenseln om det är takdropp, hehe!

Sköt om dig nu & kraaaaam!

Unknown sa...

Såg det på Facebook *hihii*
Visst är det uppiggande att fixa till lite nytt. Man får passa på nu innan den riktiga våren är här,sen vill man ju bara greja utomhus ;)
Kram på dej / Sari

sylvia sa...

heisan,
så stilige rom dette ble, ja dere er flinke å få det til,
så fine de ble, gøy å bruke noe andre ikke har,
tenker de koser seg der nå,
ønsker deg en flott dag.
klem fra sylvia

Line Elisabeth sa...

Hei:)
Så fin blogg du har, legger meg til som følger:)
Sånn seng har jeg sldri sett før..ble jo knalltøff!
Ha en fin ny uke..:)

Klem Line E.