30 juli 2009

Lite torsdagstankar...=))


Tjingeling bloggvänner...=))
Så har man snart jobbat en vecka...
Shit pommes frites va tiden går fort...
Sista juli imorgon...
Känns som att sommaren börjar gå mot sitt slut...=((
Faaaast...
Jag läste på löpsedlarna nu när jag körde hem..
att VÄRMEN ska komma tillbaka...=))))
Jag håller ALLA tummar jag hittar...hihi.


Är ju faktiskt ledig i helgen, o visserligen ska vi ha lite gäster...
men jag kan SÄÄÄKERT trycka in ett litet strandbesök om jag MÅSTE...hihi.
Guuuben blir så hiiimla glad då...
Nooooot...hihi.


På tal om guuuben...
så fyller han faktiskt 50 somrar nästa vecka...=))
Samma dag som vi åker till Danmark...närmare bestämt Lalandia...
badland "under tak" som ligger vid Rödby...
TÄÄÄNK....
när man va barn...
eller bara YNGRE...=))
50 va ju liksom STENÅLDERSMÄNNISKA...hihi.
O nu e guuuben där...o själv e jag på GOD VÄG...


Men allting e ju så förändrat mot när jag va barn...
eller YNGRE...hihi.
Idag lyssnar jag ju på samma typ av musik som mina barn...=)))
Jag KLÄR MEJ ungefär i samma typ av kläder...
(alltså MJUUUKISAR då...hihi)
Vi pratar liksom SAMMA SPRÅK...
Vi tillbringar lika mycket tid framför dator etc som barnen...
Jag hanterar SPRÅK lika bra...
Hänger med hur bra som helst i deras skolprojekt...

Det e alltså LIIIIITE annorlunda mot när jag växte upp...
Minns när min kära mojja skulle prata engelska...
Hihi...
Myyyy God säger jag bara...
Hon uttalade de som det stod...hihi.

O musiken...
De va dragspel o dansband hit o dit...

Kläderna...
Min mojja va ju ganska "gammal" eftersom jag har fyra äldre systrar...
Hmmm hon va 37 när jag föddes...
När jag fick min minsta va jag 36...hihi.
Hur som helst...
Hon använde sällan eller aldrig LÅNGBYXOR...
Hade sina klänningar eller kjolar från 1800-talet...hihi.
Tyckte man ju då...




Idag har liksom åldersgränserna suddats ut...
På gott o ont som allt annat...
Men jag tror oxå att det har bidragit till att man faktiskt UMGÅS mer över gränserna...
Jag o min äldsta dotter ÄLSKAR ju t ex att shoppa tillsammans...
Nåt jag inte heller gjorde med min älskade mojja...
Hon va INGEN shoppoholic om man säger så...=))))

Men just det här att man PRATAR samma språk på ett annat sätt...
Vi kan diskutera musik eller kläder eller djupare saker...
O man e ju liksom MEEED...

Fast jag måste säga...
att det LÅTER hemskt gammalt med 50...hihi.
Tur man har 5 år dit...

Dagens bilder på loppisfynden som har funnit sin plats här i livet...hihi.
På glaset på den gamla lyktan e de en fladdermus...
Lite läckert...=)))
Tavlorna köpte jag oxå i helgen som gick...
Tänkte bara använda ramarna...
Men tyckte faktiskt att motiven va så fina att de får va kvar ett tag...=)))

Ha en finfin kväll...

"DEN SOM INTE LÄNGTAR EFTER ATT BLI LYCKLIGARE...ÄR LYCKLIG!"


Kraaamizar



9 kommentarer:

LisaMatilda sa...

Kloka funderingar!
Fin blogg du har!

Livsresande sa...

Hi hi! Jag har läst samma löpsedlar som dig!!! Tänkte tanken att må de ha rätt..... vad gott det vore med SOLSKEN i augusti nu när juli regnat bort mest...

Visst har tiderna förändrats - härligt!! Du beskriver det bra!

Må gott,
Marie

Anki sa...

Älskade goaste gumman...närmre 50, hihi...
Jag får rysningar när jag läser det du skriver...du vet precis vad jag tänker!!
Visst är det annorlunda...på både gott o ont kan man tycka! Det bästa är väl att man har en annan relation till sina barn, än vad vi hade till våra föräldrar!

Jag tänkte precis titta in till dig när jag såg din kommentar...Hur gullig är du? Att det finns såna som du, o att jag har haft turen att lära 'känna' dig...det är lycka för mig 'ler'
Du får mig alltid att skratta & jag blir såå glad när jag ser att du skrivit något! & vi tänker näranog samma saker o använder lika många ord...

Vet du idag har jag gjort saft...hmm, eller håller på!
Var ju tvungen att göra på det gamla goda sättet med silduk vet du, det är ju bara det att den är för kraftig så det droppar ju bara...så jag får väl sitta uppe hela natten...det är straffet när man försöker anstränga sig, haha...aja, det ordnar sig! Sova får jag väl göra när jag blir gammal!

Å du vet, 50??? Jag trodde vi pushade på 25, hmm...jaja man är ju inte äldre än man känner sig, hihi..
Hälsa grattis till guuuuben!!

Ha det finemang godingen! Kramelikram!

Lotta Th sa...

Hej mitt i natta!
Tack för stöttning ang lyktan :-) Ja han får allt stå ut med den serru haha.
Ja du maken här fyllde oxå 50 förra året o jag tänkte, VA!!!! Är jag gift med en sååå gammal karl haha. Men men själv är man som du skriver på väg dit själv hmhm. :-)
Nu ska vi köra över bron med di gamle o dom ska vara på "vår ö i tvååååå månader. Bara lite avis där haha.
Kram på dej

Anonym sa...

Mmm, hur kan åren gå så fort?? Tur det bara är en "liten" siffra:-)
Så härligt inlägg med dina tankar.
Vilket herrans skitväder vi har här idag. Så är semestern snart slut. Undrar var dessa fyra veckor tog vägen.
Kram

Anki sa...

Mmmmmm, ja du...saften!? Det blev en heeel flaska, hihi...Fick låna silduk som det knappt rann igenom...får nog ut o jaga på en ny! Letade igår men det verkar inte finnas längre att köpa, hmm...Aja, på't igen...bagateller, hihi...ska det saftas så ska det!!
Skam den som ger sig...o jag har ju hela kylen full av svarta vinbär som skulle bli saft 'fniss'...så det går ju inte att ge upp nu! Vad f'n har jag gett mig in på????

Jaså du håller tummarna du 'ler'...Jag sitter här o blir orolig att den som vinner inte blir nöjd, hmm...Det vore ju inte kul!!
Men jag hinner nog inte dra nån vinnare förrän i helgen...ska dra på mig grodfötterna & sticka till skogen! Jodå, det regnar...igen!!?

He en toppenhelg, du ska väl röja loppisarna du?? Haha!

Kramelikram goding!

Universitetsdottern sa...

haha, inte sjutton har du koll på mina skolprojekt morsan ;) du orkar inte ens läsa mina, som jag fått VG (alltså högsta betyg på Universitetet) på, och som min professor ville använda i sin föreläsning osv osv ;) inte SJUTTON ville du de! Haha.. och jag glömmer ALDRIG mormors otroligt fula orange mjukisbrallor.. ÄLSKAR HENNE OCH SAKNAR HENNE DOCK <3 Må hon vila i frid :)

Älskar dig mamma <3 snart ses vi!!

Anki sa...

Haha...får du på moppo av dotra!? Jodu, dom e kaxiga dom små liven, hihi...
Vem sa sol...jag har fastnat under ett regnmoln vet du!!! Det kommer aaaaaldrig att ta slut!!
Men nu kan det f'n fortsätta, för jag har fiskat fram gummipjucksen o hatt har jag! Så nu skrämmer jag skiten ut björnen när jag kommer, haha...

Hur har du det då? Ingen gruva i helgen, hoppas jag?
Ah, du ska väl loppa du o göra mig avis 'fniss'
Kanske tar en tur imorgon...men du vet, en annan som har fullt upp med sylt o saft...kan ju int roa sig hela tiden, haha...

Nej, nu ska det jobbas lite...jag har sååå mycket att göra så det vet du inte, puh...

Ha det fint gogumman & största kramen! Anki

Hannis sa...

Nog är det så allt!
Tycker det är bra att det är en annan relation mellan generationer i dag.
Blir lättare att förstå varandra på något sätt.

Äsch då!50 är väl ingen ålder!
Fyllde 38 i somras och kan väl säga som så att när jag var tjugo och tänkte på 38,ja då var livet slut=))
Vad fel jag hade!Det blir ju bara bättre.
Eller hur?

Ha en go helg/Kram Hannis