25 juli 2009

Intensivt semesterslut...=))


Gokväll alla goa bloggvänner...=))
Här har de varit några intensiva dagar...därav det lilla blogguppehållet...
De har varit loppisar o festival o bilverkstad...
O lite till...=))


Vi vart iväg o lämnade Gamla Bettan, min bil då..., i torsdags hos doktorn...
Hon vart inlagd på direkten...
Hamnade under kniven...då hon behövde organtransplantation...närmare bestämt ny koppling...=((
Efter vi vinkat av henne...
körde vi till "Framtid" i Helsingborg...
En loppis som är ett projekt för arbetslösa...
Där vart SKITMYCKE folk...


Hittade nåt lakan o örngott...
o en KLÄMLAMPA...
Jepp...
Jag har accepterat att jag även är LAMPOMAN...=)))
Finns de nån avvänjningsklinik??
Märker att jag dras till elavdelningen på alla loppisar...Hmmm...
Nåt nytt dille jag fått...
Bland alla andra dillen då...hihi.


När vi körde därifrån upptäckte vi att på samma gata...
hade Pingstkyrkan second hand försäljning...
O tääääänk...
DE VA ÖPPET...=)))
Vilken tuuuur va...
Hade faktiskt aldrig varit där innan...
Men där hittade jag bl a tvättkorgen på bilden ovan...
Så nu har mangelkorgen fått flytta på sej...
Hittar SÄKERT nåt annat användningsområde till den...=))


Sen igår då...
Skulle vi hämta Gamla Bettan innan middag...
o sen tänkte vi köra o STORHANDLA...
sagt o gjort..
Hon stod där o väntade när vi kom...
Av ingreppet syntes INTET...
Men å andra sidan HÖRDES intet heller...
o när vi lämnade henne, vill jag lova att hon SKREK så ont hon hade...hihi.
Vi körde därifrån i godan tro o 4500 kronor fattigare...
(Hade ett tag funderingar på att låta notan bli min hemliga vinst i min tävling...men NEEEEEH,jag tror nog inte de ändå...ELLER???)
Vi körde o kom ca 3 km...hamnade i en STOR korsning, med rött ljus...
När jag ska starta upptäcker jag att...
PEDALEN BLIR NERE...
Går liksom inte att få upp...
Tror ni jag fick PANIK?????
Tre ungar i bilen o MAAAASSOR av tung trafik...
Neeeeeh...jag va cooool som en rykande kopp kaffe...
Jag TROR t o m att de rööök ur öronen på mej...
Guuuuben sa i alla fall de...
Jeheppp...
De va bara att bogsera ner Gamla Bettan till verkstan igen...
O där e hon nu...
Hänger i taket, med hela innanmätet urplockat...=((
Får väl se när hon blir utskriven nu...

Sååå...
Gårdagen blev inte riiiiktigt som vi tänkt...
Istället för att storhandla åkte vi hem till min syrra...
Hennes stora dotter o hennes sambo hade kommit ner från Stockholm...
Så vi vart sociala o umgicks med dom istället...
Sen åkte vi ner till festivalen, där min systerdotter skulle sjunga...
Gick några rundor...men klarar inte riktigt av när de e så mycke folk...
Köpte några DYRA klubbor till barnen...o ångrade att jag inte köpte en väska jag såg...=(((
Sååklart...
Varför e man så...lite SMÅSNÅL...
Köpte en liten SMÖRGÅSTÅRTA med oss hem...
Jaaa, Anki...du gjorde mej så j*a sugen...hihi.

Sen idag har syrran med familj varit här...
Vart en runda till sjön o fiskade...

Hem o äta o myysa lite...
Innan dom skulle hem, för att gå ut o SVIRA lite på festivalen ikväll..
Bl a fira min systerdotters sambo, som fyller 25 imorron...
GRATTIS NASSO...=))

O förresten...
innan dom kom...hann vi med en liten loppisrunda...SÅKLART...=)))

Så nu ska jag kika runt lite hos er andra...
o sen ska vi myyyyyysa här...

Ha en häärlig kväll....

"BORTA BRA MEN HEMMA BÄST..."

Kraamizar


4 kommentarer:

Anki sa...

Meeen vilket skit med Bettan, hmm...vad har dom gjort med henne?? Nu har ungarna kommit hem iaf...3 dagar för tidigt???...mammasjuka, hihi...eller kanske inte!! Så nu får nog Bill en omgång imorrn!
Det var en fin lampa...attans vad mycket fina du hittar!
& tvättkorgen, superfin! Jag kan oxå bli lite snål vet du...tur att vi föredrar loppis! fast min loppis har dom blivit dyra på! Får nog hitta några nya!

jaså, du har mumsat smörgåstårta nu...ja, min är slut, i magen alltihopa, hihi...så nu står det mig upp i halsen!

Ha en fin kväll! Kramis

Hem och Lycka sa...

Det är kul att fynda!

kram Mia

Hanna sa...

Så mycket fint du har hittat.
Hoppas att det löser sig med bilden.
Hanna

Fias Drömmar sa...

Halloj i stugan!!!
Här har du en som letar efter just klämlampor. Vet dock inte vart jag ska ha dem men =)
Ja jag vill också kunna få det jag vill ha sagt med bara två rader. För mig är det stört omöjligt!!!
Sitter på jobbet nu och bloggar =)
Tack snälla du för att du är en sol =)
Hoppas du får en jättefin söndag!!!
Kramar Fia