06 juli 2009

Mysväder...=))


Tjingeling bloggisar! =))
Idag har varit ett sånt där mellanväder...
Ömsom regn ömsom sol..
Tände lite ljus vid middagen...
Myyyyyyyys...=))))


NÅGON dag går ju an såhär...
men sen vill jag ha värmen tillbaks...
HÖR DU DE DÄRUPPE??
Hihi...
Plockade in lite blommor/ogräs...att ha på bordet...
Satte i min fina "krona på pinne"...hihi.
Hjärtan på tråd, plättar i luften, krona på pinne...



Sen har ju då PENSELN varit i farten igen...=))
Hur jag ÄN bär mej åt...
så hamnar den där mellan fingrarna ÄNDÅ...
SORRY, bloggvänner...hihi.
Jag hade gärna HYRT UT penselhanden...om de hade gått.
Hade ju kunnat tjäna en hacka på de...=))
Idag va de köksstolarna, symaskinen, en liten kista o lite småsaker...
ljuslyktor o så...som hamnade under penselns framfart...




Här e min fina byrå jag köpte i helgen...
Kameran har nog fått alzheimers...för ibland funkar den...
o ibland INTE...=((
byrån har fått flytta in i HALLEN o ingenannanstans...hihi.
OM nu nån trodde nåt annat i mitt förra inlägg...


Här e lilla kistan, som rymmer barnens VHS filmer...

Stolarna blev så GLADA att få lite vitfärg på sej...
att de slog KULLERBYTTOR i gräset...hihi.
Men huuuua mej säger jag bara...
för att måla alla pinnarna på stolarna...
Tog ju typ AAAAALDRIG slut...

Men nu e dom i a f FÄRDIGA...
o vi har precis PROVSUTTIT dom vid middan...hihi.
Blev jääääättefint...
Tänk att man kan få en sån KICK av att förnya
lite GAMLA prylar...=))))

Nu ska vi snart bege oss till lilla sjön, där gräsklipparsonen ska fiska...
Tänkte ta med korv o engångsgrill...
O lite fika såklart...hihi.
De regnar lite mellanvarven..
men har man bara på sej ordentligt kan de nog va myysigt ändå...
INBILLAR jag mej...hihi.
Rolla på ordentligt med MYGGA...så dom j*a myggen inte biter ihjäl oss...
FAST...av nån konstig anledning brukar dom inte gå på mej..
Värre e de då med GUUUUBEN...hihi.
Han brukar se ut som en SPETÄLSK...huuuuh.

Ett litet GRATTIS idag till min SVÅGER som fyller hmmmmm år...hihi.
Jepp vi börjar bli gaaamla...

Ha en underbar kväll, o tänd lite ljuuuus...

"SÖK LYCKAN I ALLDAGLIGA TING"

Kraaamizar Git

9 kommentarer:

Laura @ 52 FLEA sa...

Hi Git!
I love your tumbling chairs!! That beautiful white paint freshens up everything! Thanks for stopping by and saying hi....I always love to hear from you.....Have a great evening!
Take care, Laura

Anki sa...

Tjingeling målarn'!
Haha, jag tror du har färg i rumpan efter stolarna!
Nej då, var bara tvungen att retas lite 'ler'
Gud vad fint du gör...det blir bara toppen alltihopa!
Att du bara orkar!
Jodu, nån har f*n retat upp han upstairs...nu får det snart vara nog! Vill ha sol!!
På fm när jag tränade hund fick jag ha täckjacka på mig, 10 grader o småregn, brr...
Jaja, jobba på nu, för snart kommer jag med mina målerigrejer, haha! Håller på att bli bilburen igen, vet du!

Ha det allra bäst govännen! Största varmaste kramen!

Anki sa...

Aaaa...du trodde det va!!!? Tänk om det vore så väl, haha! Nej då, det är bara gamla 745 an! Jag känner precis som du...du vet perfekta åket för rottisarna!
Ryggen o nacken är det väl lite si o så med, vissa dagar bättre, ja du vet! Men jag har haft det i mååånga år & får leva med det! Så man anpassar si någorlunda!
Det var allt ett riktigt skitväder du fick till semestern...hoppas det blir bättre!

Ha det topp gammelgoa'! Kram från en annan gammelgo'

Lotta Th sa...

Godermorgon :-)
Visste är det tillslut förfärligt trist att måla pinnstolar haha, men fint blir det tillslut!
Du har ju varit jätteduktig med din pensel dessa "mulna" dagar.
Nu ska jag upp på jobbet....Fast jag har semester hm. Fick sms igår att schemat för hösten lagts ut och då får man vara lite snabb för att få ett bra schema hm.
Kram kram/ Lotta

Sjabbig men chic sa...

halloj!
Vad du är duktig och idog. Fint blir det och jag vill också ha fint väder!

Kram Lisa

Made in Persbo...Carina sa...

Halloj! Ha, ha...se ut som en spetälsk! Låter inget vidare det men själva utflykten låter ju uuuunderbar! Så mysigt!
Här och också varit ömsom sol ömsom regn idag. Ha det gott!
Kram, Carina

Lotta Th sa...

Visst är det irriterande när man blir snuvad på en Rea?? Fniss fniss
Kram på dej / Lotta

Stina sa...

Så fint du gör. Ja, nu är det sitta inne och mysa-väder. Det gillar jag.:-) kram

Maliva`s verden sa...

Hei du:O)Skal si du har vært effektiv i dette været jeg.Masse inspirerende bilder som alltid her inne hos deg..Men nå håper jeg på sol og varme igjen altså...eller ihvertfall når vi reiser nedover til Østerlen neste helg.Ha det godt så lenge.Klem fra Maliva