06 november 2011

"Nytt" bord...


Tjingeling på er...
Vill bara börja med att tala om att jag mår myycket bättre...:))
Jobbar igen imorgon...
Tuuusen tack för era krya på dej-hälsningar!...Ni e bara såååå goa!



I fredags blev det bords-förvandling a´la pysseltanten...
Vi tog helt enkelt vårt gamla soffbord...
som redan bytt utseende ett antal gånger...;))
Klicka på länken så kan du se hur bordet såg ut innan...
Guuuben for iväg till byggvaruhuset o köpte hyvlade brädor...
o så iväg till färgaffären o köpte bets.."Drivved"....

Vi fixade o trixade...

Lade helt enkelt brädorna ovanpå bordskivan...




Jag hade kvar lite av betsen som jag använde till sänggaveln...
så jag blandade i lite av den...
för att få en lite mörkare nyans..
O så....





VOILA!!..
Så här fint blev det!
Är jättenöjd...
åtminstone ett tag...hihi....

 

O ni vet ju att det ena brukar leda till det andra...
Så helt plötsligt har jag ändrat om typ hela vardagsrummet...:))))

Idag åkte dessutom TV:n upp på väggen...
o tv-bänken (som ju e en stooor låda)
har vänt på sej...
o blitt fylld med VED...:)))
Jaja...bilder kommer.....:)))))))


Så JAPP....
jag e såååå på G igen...;))))))




Ha en finfin vecka...:)))

Kraaaamizar Git

4 kommentarer:

Anki sa...

Va f-n ni snickrar ju oxå...såå snyggt borde blev!
Visst är han duktig MIN son...mammas hjärtegryn *fniss*!
Det ska bli roligt att se ditt nya "piffande", jag menar hos dig händer det ju nåt heeeela tiden...du är som en liten tomtenissa som far omkring, hihi!

Skönt att du kryat på dig nu vännen!
Pöss & kram...å natti natti!

Hannis sa...

Låter bra att du är på g igen!

Fnissade när jag såg ditt så snygga bord!Det är skitsnyggt!!
Jag håller på och ska göra nytt köksbord=))
Tänk att man ledsnar så snabbt, men det är det som är lite av det roliga också.

Kramen Hannis

Synnøve sa...

Kjempefint bord du har laget deg:-)
Nydelig farge på det også!
Klem

Marianne sa...

Har kikat runt lite på din blogg och känner att vi nog är lite lika! Här fixas och donas det periodvis med diverse material och saker får nytt liv, mycket kommer från skogen!
Gillar färgen på erat bord, kan va något för min blivande vägg i vardagsrummet:) Har klurat och funderat och kikat runt men inte hittat något:( tur jag hittade hit!
Återstår att se om gubben gillart;)
Lägger dig på min blogglista så jag hittar hit igen
Ha de gott!
Marianne