31 januari 2012

Happy B-day to meee...:))


Jajamensan..
idag blir jag ett år ÄLDRE...:)))
nämligen...eeh...48!
Shit...knappt man hänger med längre i svängarna...haha..


Startade fölsedagen med att sitta vak, på jobb...
Behövde dock inte sitta hela natten...
då tanten valde att vandra vidare, vid kvart över midnatt.....
Lugnt o stillsamt...
bara sov sig in i evigheten.......

Så många tankar man får när man sitter sådär...
Tänker att här ligger ju inte bara en liten spröd tant...
utan generationer tillbaka...
så många minnen...
som aldrig kommer vidare....

Liv och åter liv..
som betytt så mycket...
för någon....
några....
MÅNGA..........

En tant...
som valde att lixom ta farväl...
till mej...
oss...
livet...
redan i lördags....
Då hon med sina sista krafter...
vinkade mej ner till sej...
o gav mej en puss på kinden....
Efter det gick hon in i dimman.........

Inte utan att man blev rörd.......

Vila i frid, goa S!....



Hur som helst...
så kunde jag ju då hinna med att bli litta uppvaktad av barnaskaran imorse.....
Yngsta dotera hade gjort den här mobilfickan till mej i slöjden!
Så fin.....
Sen hade de lagt ut lappar i hela huset....:)))))

Mer uppvaktning o firande blir ikväll...
när nääästan hela familia e samlad.....


Nu ska jag gå in o fortsätta tacka för alla grattis på FACEBOOK!
Tänk så kul de e att fylla år...
när man blir såååå grattad!

Lägg gärna till mej i fejjan, om ni inte redan gjort de....
så kan vi liksom ha koll på varann...;))))



Ha en riktigt fin sista januari.....

Kraaaaam Git

4 kommentarer:

Anki sa...

Jaaaa...Happy B-day to youuuuuu!
FB, nääää det skiter jag i, hihi...ser ju dig här ist!

Suttit på vak har jag oxå gjort många ggr...lika sorgligt varje gång! Tänk vad många otroliga historier man fått berättat till sig...Flera av "mina" gamla hade bott precis här där jag bor nu, inflyttade när dom här gamla arbbostäderna byggdes och jag har faktisk kikat efter märken som fortf finns kvar...mer än 100 år senare! Jag ryser faktiskt lite när jag tänker på alla härliga stunder man haft med oldisarna!

Ha nu en fin dag vännen!
Goaste kramen!

sylvia sa...

gratulere masse med dagen din,
det er på sånne dager en er ekstra glad for alle år en får,
ja livet er kort å går så altfor fort,
veldig trist men å hyggelig innlegg fra deg,
en tankevekker til alle,
kos deg masse vidre min venn, å ta alle år en kan få med stor glede å stor feiring hver gang.
klem fra sylvia

Unknown sa...

Grattis..igen då! Har ju redan grattat dej på FB idag ;)
Kram Sari

Tre Tanter sa...

Stort GRATTIS till dig!

kram 3 tanter