14 oktober 2010

Mässdag....


Gokväller..
Idag har jag varit på Vård och omsorgsmässa i Malmö...=)
Var faktiskt väldigt givande...
Lyssnade först på Elisabeth Gummesson....mycket intressant föreläsning om självkänsla...


Sen var det en go mat o fika...
O såklart en massa reklamgrejor...
Vi hade kassen full...hihi...
Maaaassa pennor o karameller....
Nyponsoppa o vagnsmynt...
nyckelband o bokmärke...
Jaaa...en heeel massa grejor...


O eftersom jag håller mej ifrån godis...
var det rena lyckan när jag kom hem...=))))

Till sist körde Anna-Lena Brundin lite stå-upp...
Hon va såååå jädra kul....=)))))
Guuud....skrattade så tårarna sprutade....=))))
O...jaa....det gjorde jag förresten direkt på morgonen oxå...
när killen som skulle sitta vid sidan av min kollega...
SATTE SEJ UTANFÖR STOLEN, RAKT PÅ GOLVET....=))))))
Heeerreminje...
jag trodde aldrig jag skulle sluta skratta....:)))))
Alltså det var såna här typ biostolar....som e uppfällda...
o han missade nog de....hihi..
Överlag har vi haft en skitrolig dag...givande på alla sätt....
Såna här dagar behöver man...
i besparingarnas tider...
när man går på knä mellan varven...
Lite PERSONALVÅRD....


Grytlapparna o den fina väggljusstaken köptes på Gekås...
Det stora TRÅGET(?) köptes på loppis för ett tag sen...
står här o väntar på att hitta rätt plats...=))
Det är väldigt urgröpt i botten, tänkte annars ha ljus i det..
men tyvärr står dom väääldigt snett då...
Får se om jag kan fixa nåt fint i det till jul...
Det är väääldigt stort oxå...=))
O om ni e observanta...så ser ni att jag SÅKLART lyckats droppa färg i det när jag målat trappan.....
som FÖR ÖVRIGT iiiinte e färdig än...
ska försöka sätta guuuben på det i helgen...
Själv kör jag nämligen till universitetsdottern pålördag förmiddag...
ska sova över till söndag...
En myshelg bara hon o jag..=)))
Ska hjälpa henne lite med packning...då hon ska flytta efter jul...
hon är nämligen färdig med sin utbildning då...
som PEDAGOG....(inriktning förskollärare)
Är myyycket stolt över henne kan jag säga...=)
Förmodligen flyttar hon ännu lite längre upp..
nämligen till Linköping...
där hon förmodligen fortsätter plugga....
Men som sagt..
till helgen ska vi mysa..hon o jag...
Ska gå ut o äta på lördag....dottern bjuder ut gamla mamma....=))))))

Sååå....
Ni får ha en underbar helg i det fina höstvädret....=)))))

Kraaaamizar Git

1 kommentar:

BlissfulSuburbia sa...

God kveld Frk. Pyssel! :)

Hørtes ut som at du hadde det fint på messe! En god latter forlenger livet ;) Det tråget/trauet/fatet var rålekkert! Sikkert fint med store kubbelys og en vase med hvite roser i:) Jeg skal snart kjøpe noen gamle rokokkostoler å pusse de opp! Venter i spenning på svar fra selgeren:)

God helg til deg og dine!:)

-Gunn