17 maj 2009

Ny vecka!









Så va de måndag igen=) Har varit på palliativ kompetensgruppmöte i eftermiddag. Det innebär bl a att vi i gruppen är palliativa ombud, och kan bli inringda som vak, när någon ligger på sin dödsbädd. Eftersom det här med bemötande som sagt är ett STORT intresse för mej o hjärtefråga, känns detta jättespännande! Kan ju låta lite hemskt, kanske, men faktiskt är det så himla viktigt att man dels har kunskap men även intresse av att göra den sista tiden så bra som möjligt. Och det finns ju mycket man KAN göra. Funderade ett tag på att söka mig till Hospice, men har inte riktigt kommit till skott. Sen skulle jag å andra sidan oxå tycka det vore kul att jobba med sjuka barn... Åååå, blir nog aldrig vuxen o vet vad jag vill, hihi. Eller förresten e det nog att jag vill ALLDELES FÖR MYCKET. Hopplösa jag...hihi.









Samtidigt känns det lite skönt att vara 45 år och fortfarande VILJA göra så himla mycket! Åtminstone jobbmässigt, hihi.









De flesta har kanske stagnerat i min ålder, o känner sig nöjda med det de har. Lite bekväma oxå, kanske...









Det känns väldigt bra att vår lilla kommun, valt att satsa på olika kompetensgrupper.









Jag är med i 3.









Etik o bemötande, där vi bl a spelat in film (jajamen, skådis oxå på gamla dar, hihi), som ska användas som arbetsmaterial.





Rehabiliterande och aktiverande förhållningssätt, där vi oxå arbetar med fortbildning inför hösten, bl a.


Palliativ vård, där gruppmedlemmarna bl a blir palliativa ombud.



Det här är så otroooligt spännande, o ger lite x-tra krydda i tillvaron.





Jag har nog lite svårt för det här att stanna av...




Det gäller ju även i hemmet, hihi.






Ibland kan man bli så hiiimla trött på sig själv, o tänka; Va sjutton håller jag på med???


Låt färgen på väggen torka innan du byter den!

Eller låt möblerna stå i en kvart innan du möblerar om IGEN, o IGEN, o IGEN......


Man e väl lite skadad på nåt vis, eller??


Nån som känner igen sej?
Men de e ju så himla KUUUL!!=))))
Dessutom; nåt som jag i alla fall intalar min man när jag håller på, e ju att ;



VI FÅR JU STÄDAT I VARTENDA LITET HÖRN!! Hihi...



Nu blev det mycket jobbrelaterat idag, men som sagt, man e ju en HEL människa, med allt runtomkring...
Mitt jobb e ju ytterligare en tårtbit av lilla mej...
O jag e en STOOOOR tårta, hihi. =)))


Än så länge blir det bara lite detaljbilder här hemifrån, för som sagt, bilderna blir inge bra =((

Men ni får hålla till godo med dom så länge...



Förresten; jag skulle ju va ledig i 2 dagar nu, TRODDE JAG!!=((

Jag har fått inbjudan till fortbildning i rehabiliterande o aktiverande förhållningssätt på onsdag.

Visserligen e de kul med utbildningar, men JAG LÄÄÄNGTADE SÅ EFTER ATT VA LEDIG =((((

Fast vår gulliga assistent skulle försöka få mej ledig på fredag istället, o då BLIR JAG LÅÅÅNGLEDIG=)))



Nu blir det korvgrillning på HÖG nivå=))



Ha det allra allra bäääst, bloggvänner, o TUSEN TACK FÖR ALLA FINA KOMMENTARER!!=))

Utom dotterns då=(( Fyyy dej... Kalla kära mamma TÖNT! Hihi =)))



Kraaamizar Git



Förresten; VAR FRÅGVIS, DET HÅLLER DIG UNG!!=)))

1 kommentar:

roxanna sa...

Men du är knäpp mamma! Men du, jag älskar dig ändå! <3
Och du är en stor tårta ja, ;) En av de godaste, mumsigaste och bästa tårtorna i HELA världen!!!!! =( Saknar min goda tårta! <3 Och resten av bakelserna.. (resten av familjen!)