22 maj 2009

Friday, thank God it´s Friiiday...



Freeedag=))) Myyysdag=)))
Inget speciellt att göra-dag=))
De e ljuuuvligt med såna dagar... Gå o pyssla med allt o inget...Städa lite här, ändra lite där...
Precis som jag vill ha de =)))


Minsta dottern, nio år, spenderar ledigheten hos en kompis som flyttat en bit bort.
Inte ens Tosselilla (inga vilda hästar, här inte) kunde hålla henne hemma=))
Det känns verkligen härligt, när de kan få behålla kontakten så här!
När de sen har spenderat några dagar ihop, e hon nöjd ett bra tag... För hur de än e, BORTA BRA MEN HEMMA BÄST!
De e konstigt de här med barn...
Tänk, den första va man ju liiite hönsig med=) O hade superkoll på ALLT, verkligen allt.
När sen nr två blev både nr två o nr tre...Blev de ju så mycke på en gång! Dubbelt av allt!
Helt plötsligt kom jag på mej själv med att BLANDA IHOP!!
Allt ifrån personnr till vikt eller vem föddes vilken tid? Den här duon, behagade nämligen komma med en timma och en kvarts mellanrum...!
Hmmm...
Sen kommer nr fyra då...Som kom till oss som en blixt från en klar himmel! Hihi...
Som ända sedan själva graviditeten varit en PIECE OF CAKE...

Förlossningen va som en nysning, sen va de KLAART!
Hon har alltid varit en enkel, heelt okomplicerad tjej! Nyfiken på LIVET SJÄLVT!=))
MEEEN!!
Om man va hönsig med nr ett, skulle jag väl vilja säga som så, att med nr fyra E DE PRECIS TVÄRTOM!
Man tar liksom väldigt lätt på allt! Mentorssamtal i skolan; men SNÄÄÄLLA, har ni inget bättre att lägga tiden på , liksom, hihi.
Inte så att jag inte bryr mej, för de gör jag verkligen, men man tar MYCKET LÄTTARE PÅ ALLTING!
Rent krasst e de ju oxå som så, att man inte riktigt har samma tid för allt, som man hade med nr ett t ex. PRIORITERINGAR, e ett ord som betyder väldigt mycke! =)))
Förmodligen oxå därför som hon redan idag, som nioåring, e vääldigt självständig!
DE E HÄÄÄRLIGT MED BARN!!!

Sådär väldigt mycke inredning blev de väl inte idag precis, men, som sagt, jag är en tårta som består av VÄÄÄLDIGT MÅNGA BITAR!! Hihi =)) Shit, pommes frites, va DYYYR jag skulle va om jag vore av grädde o sockerkaksbotten, hihi...

Imorron, my friends, e de LOPPISDAG!!!=))))
Åååå va jag lääängtar...Jag har såå himla många ideer just nu, så de liksom pyr i mej, hihi...
Tänkte bl a se om jag hittar fler gamla brodyrlakan, som jag ska sy ihop till påslakan=)
Mmm vi får väl se va de blir! Lovar visa mina fynd, som jag FÖRHOPPNINGSVIS gör!

Ha en riiiktigt skön fredag, o passa på o myyys riktigt ordentligt!

O tänk på att; DET ÄR BÄTTRE ATT FRÅGA OCH VERKA OKUNNIG ÄN ATT INTE FRÅGA OCH FÖRBLI DET!! =)))

Kraaamizar Git

1 kommentar:

Lallis - liv och leverne sa...

Härliga bilder. Jag älskar löjtnantshjärtan:)
Idag blir en mysdag här också. Skönt:)
Kram Lallis