31 maj 2009

Min mentor...=))




Hallooo i örat...
Hoppas alla har en braaa Mors dag=))
Själv har jag/vi varit på Mors dagsfrukost hos kära svärmor. En lagom mysig start på denna söndag...
Visar lite bilder på mina fyyynd från igår=)))
Blev lite lampor, närmare bestämt 4 stycken, hihi...Har jag gått o blivit LAMPOMAN???
Var bara TVUNGEN att fota den "lilla svarta", EFTER dammning, o FRAMFÖR den nymålade väggen...=))
Köpte 3 nygamla lyktor, 2 röda o 1 grön, i olika storlek. Tänkte hänga dom i en klunga...Kan nog bli hiiimla fint, eller va tror Ni??
Alltså, som jag sagt innan, min kamera e ju INTE DEN BÄSTA!! Så färgerna ser himla starka ut på bilden, men e inte riiiktigt så i "real life", hihi...
Mangelkorg a´25 kronor, va sägs om de??
Sen e hängare som jag ska måla, o en ram...Blev nån film o lite tidningar till barnen oxå.
Hela kalaset slutade på en ASTRONOMISK summa av 155 kronor =))
Nu till dagens överskrift; MIN MENTOR!
Jag har en väninna, som e sååå superduktig på de här med INREDNING! Vi har känt varann i 17 år, bodde grannar i samma hyreshuslänga, hade barn på samma avd på dagis, o våra män har jobbat på samma jobb...
HELA denna tiden har hon I STORT SETT haft samma inredningsstil; gammaldax med mycket trä o korg...Jag har vimsat lite hit o lite dit, ombytlig som jag ju e, hihi, testat de flesta stilar...
TILLS för några år sen, då jag hittade MIN stil...
Vi träffas inte superofta, jag o min väninna, men de BEHÖVS liksom inte...När vi träffas känns de som om de va igår...
O jag ÄÄÄLSKAR verkligen att komma hem till henne...Hon har så speciella lösningar...
Hon är oxå ganska ombytlig, o ändrar för de mesta=)) men hon har liksom ändå hållt sej till samma stil...
Hon, liksom jag, ääälskar att springa på loppis! Hon e även ofta på auktion, vilket inte jag e...ÄNNU, hihi.
Jag har försökt pusha på henne, att anmäla sej till nån inredningstidning, för DÄR SKULLE HENNES HEM VERKLIGEN PLATSA!! Men hon e lite blyyygsam...hihi.
Hur som helst, om du läser min blogg; DU VET VEM DU E=)))
My meeentor...
Nu ska jag fortsätta måleriet, så jag blir fäärdig nån gång...
Ha de allra bäääzt
O du...
TYCKER DU ATT ALLA SER SURA UT?? STÄLL DEJ PÅ HUVUDET...
Kraaamizar Git

2 kommentarer:

Anki sa...

Jädrar vad du grejar! Jag har inte ens kommit till vardagsrummet än, hmm...men du går ju fram som värsta bulldoozern, hihi! & loppis har du hunnit med oxå!??
& fint blir det...

Hoppas du haft en bra helg i solen & att du får en fin ny vecka...jobba inte ihjäl dig nu!

Stora kramen! Anki

StinasLoppis m.m sa...

Hej , va kul att du tittat in till mej .allti jätte kul med nya bekantskaper .Och du har ju en fin o mysig blog .Jag är oxå loppistokig har en själv oxå Kramisar /Stina