05 mars 2012

Vår på G!


Godmooorgon!
Här har det avnjutits en underbar helg....
Fredagen började med superfint väder...
sol o 10 plugrader....
Det blev planterat en påsklilja o pärlhyacinter i zinkspannen på trappan....
o dessutom vårstädat i trädgården...:))
Väck åkte allt granris...kottar...o mossa....
O minsann om inte det tittade fram lite blommor i rabatterna...:))
Snödroppar...KROKUS!...:))
o tulpanerna e uppe en decimeter ungefär...:))

Lördagen började med ett träningspass...DANSAROBICS...:))))
Sen hem o duscha...äta frukost med nyköpta bullar...
o sen en loppisrunda...:))
Blev lite fynd...bl a gardiner till vardagsrummet, 6 fönster, för 30 kronor!...:))
Från början 3 längder, i linne...som jag delade...varje längd blev till 4 längder...
o VIPS....hade jag nya gardiner i vardagsrummet!...Blev jättefint...ljust o fint...

Sen igår hade vi lite fika, med guubens bror med familj...
Myys...
Hade bakat rågkakor...med massa gott pålägg...:))

O så bara sitta o prata...om allt o inget....

En riktig suuperhelg...

O idag e jag ledig...o imorrn med...:))
Imorgon fyller minsta dottern 12 år...<3
Då blir det sång på morgonen...o paket...:)
Sen ska jag agera chaufför, när klassen ska på bio...

Men nu ska jag snart köra fjortisarna till bussen...o sen stoppar jag tårna innanför täcket igen en stund...
Har redan hunnit med en stor del av hushållsarbetet...hihi...

Ha en fin dag!

Kraaaam Git

6 kommentarer:

Millas hem sa...

Hej Git!

Nix pix helt rätt. Lilla buketten är inte från iår. Än är det endast snödropparna som har upp ur vintermarken. =))

Kram Camilla

Maria sa...

Tittar in en liten sväng hos dig. Ha det gott kram från Maria

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj Git Tack för gullig kommentar hos mig... More is more ska ja lägga till på min header nu de va ett bra ord... gullig blogg du har.. ja länkar dig hoppas de är ok.. massa kramar sussie

Anette sa...

halloj Git
Kul att du vill vara med i min utlottning,men du får ju inte bara en lott utan 2 för du följer ju mej hi hi bra va !!!lite större chans.
Ha de så bäst
Kram Anette

LOPPISLIV sa...

Visst blir man glad när man ser de söta små dropparna kika fram efter en lång mörk vinter. Nu äntligen är det vår :-) Trevlig fredagskväll! Kraaaam Paula

Änglarnas hus sa...

Roligt att du vill vara med i min utlottning!

Varmkramen ifrån sanne