21 mars 2012

Loppisfynd....


När jag var på loppis för ett par veckor sen, 
hittade jag den här supersöta brickan....
Tycker den e så härligt somrig, med sin turkosblå färg....


Har flyttat brickorna...
så nu står dom på mina föräldrars gamla köksbord...
som förresten, genomgått en liten förvandling...:)


Ni ska få se bordet i sin helhet en annan dag....
Har slipat o målat....

I måndags var det 5 år sen min älskade mamma gick bort....
alldeles för hastigt....
och för tidigt....

Jag har inte velat göra nånting vid bordet tidigare...
har pånåt sätt förknippat det med min mamma...
Hon satt ju där o drack sitt kaffe...
o åt sin mat...
varenda dag..........

Men efter 5 år...
kände jag att det var dax...
Dax att göra bordet till MITT......
på mitt sätt.....
Det är ett gammalt bord, som mina föräldrar köpte när de förlovade sig...
för ca 63 år sen.....
Tänk så många måltider man intagit vid det bordet.....:)

Hur som helst...
så har det iaf förändrats en del....
HUR får ni som sagt se en annan dag.....:)) Cliffhanger där....;))


Ha det bäst, mina kära.....

Kraam Git

Inga kommentarer: