24 oktober 2011

Sjuk....IGEN!..:(



En liten snabbis bara.....
Har spenderat den senaste veckan, mellan sängen och tv-fåtöljen....
Har gått o blitt FÖRKYLD igen..:(

Har en hosta som inte e av denna världen...
Så idag vart det iväg till vårdcentralen....


Läkaren lyssnade o lyssnade....o lyssnade lite till...
Sen kom de dragandes med en inhalator...MODELL GIGANTISK!
Typ syrgastub....
Blev ju helt stirrig...tänkte vad sjutton nudå....
E jag SÅ sjuk?!
Men det var LUFT i tuben...
o så lite vidgande att ha i...o lite cortison att dricka....



Märkte väl inte av nån större skillnad....
Men var så himla rädd att jag dragit på mej lunginflammation...
då jag e heeeelt slut.....
o de låter som en blåsbälg eller tjugo...när jag andas....

Men men...
hon ansåg iaf att jag ska inhalera när jag blir förkyld hädanefter...
för att undvika sånt här...
Så APOTEKET nästa, för att hämta ut medicin....


O så en kulig nyhet...
Vår ena honkatt, fick en källing igår.....
Vi visste inte ens att hon var dräktig, tills för ca ett par veckor sen...
Går på piller...men eftersom hon ibland är borta 1-2 veckor i taget, har hon helt enkelt missat sitt piller....
Shit happens....
Men men...
såååå söt liten svart vit hane......
Ännu en liten ZORRO...:))))



Nu ska jag återgå till fåtöljen...innan det e dax att hoppa i sängen...


Kraaamizar Git

4 kommentarer:

Synnøve sa...

God bedring:-)
Nydelig soverom du har:-)
Klem

Anki sa...

Men gumman...ja den däringa hostan är en följetong, jag har hostat i 5 veckor nu och inte verkar det ta slut trots medicin!
Hoppas du blir bättre nu då när du varit på sjukan!
Hur gulligt är det inte med en liten då, jag menar hur gullig var inte Zorro när han for omkring och rev i allt, hihi!

Sköt om dig nu & kramis!

jessikan sa...

Men stackars dej! Du får sluta sova med rumpan bar och se om det hjälper :)

ditt sovrum är helmysigt!!

Kramen

Anki sa...

Jepp, 27 var det, du ligger väl runt 20 själv eller, knappt?!, hihi!
Hoppas du känner dig bättre nu, du ska väl ta upp julbloggen snart va?!

Sköt dig nu *fniss*
Puss & kram!