01 december 2009

Välkommen DECEMBER...=))


Halloooo alla goa bloggisar...=)))
Jepp..så har DECEMBER gjort entré...
o de med buller o bång...=))
Eller iaf KYLA....brrrrr....
Fy sjutton va kallt de e i Skåneland ikväll...
Meen inte klaga inte...hellre FROST än regn o vårvärme....

Min fina ljuskrona har kommit upp....
med sladdstrumpa o allt...=)))
O såklart.......
I helgen när vi höll på att byta gardiner på jobb...
fattades vi liksom något i köket...
o jag bara...-Jo, men jag har några SPETSGARDINER liggande...jag tar med...=)))
Hmmm....plockade fram dom direkt när jag kom hem PÅ KVÄLLEN...
O va tror ni?...
Såklart är EN av de två spetslängderna den som jag klippt av KANALEN på...=))))
Aaaaaaa.....ibland e man bara FÖÖÖÖR mycke...hihi...
Men men...problem är till för att lösas...
Sydde helt enkelt ihop den upptill...o VOILA....så hade vi en spetslängd till...
O de blev SÅÅÅÅ fint...=))))


Några fler tomtar har hittat fram...=))
Dessa har jag satt fast med DUBBELHÄFTANDE tejp....=)))
Tänkte att annars lever de farligt...hihi..


Den här lilla sötnosen sitter o vaktar mina tidningar...=))
Fast imorse hittade jag honom i spelrummet....på golvet....hmmm..
Antingen börjar han leva på natten...eller har lille Zorrofisen en tass med i spelet...=))


Mina gamla skärbrädor, som kommer från mitt föräldrahem....=))
Har fått hjärtan på sej...
Ljusstaken gjorde minsta doootern förra julen i skolan...
Jäättefin tycker jag...=)))

Idag har jag varit hemma o VABBAT...tvillingtösen är sjuk...
Fast idag har hon åtminstone varit lite piggare..o feberfri...
Så i förmiddags bidde det lite PYSSEL...här hos Pysseltanten...=))))
Vi gjorde smällkarameller av gamla lakan...=))
Det blev SUUPERFINT!!
Dukade upp hela köksbordet med pysselsaker...
Imorgon fortsätter vi...=)))
Har nämligen sett en bild hos me and alice-Susanne....
där dom lindat in julkulor med lakansväv...o jute...o linne...
Jepp...så imorgon tror jag de får bli lite julkuletillverkning...=)))
Har ju en MASSA röda som inte direkt kommer till användning...
Det blir till att LINDA...hihi..
Får väl se om jag kan ta lite bilder imorrn....

Ha de gott, alla ni gooooa tjejer därute...=)))

Kraaamizar Git

6 kommentarer:

Hannis sa...

Jag är skitglad jag över kylan!
Äntligen slipper jag regnkläderna!!
Känner mig som en dagisunge varje gång jag sätter mig på cykeln med regnkläder och reflexväst...
Och mascaran som rinner, ingen risk att man möter nån julprins då!

Vad snyggt det blev med sladdstrumpa!
Lindade du bara runt eller hur meckade du med det?
Gillar tomtarna på pallen.
Ser ut som att dom är redo att börja juläventyr inne=))
Flytta saker för familjen så kaos uppstår på morgonen, hehe.

Hoppas du får en bra "linda julkulor dag"

Kram Hannis

(eddas) sa...

Ja...her var det blitt jul i huset:)og så flink og kreativ som du er.....
ha en kos dag
klemmer edda

nettan sa...

hej vänenne.. syftade inte på dig alls.. utan på dessa bloggar där det varken finns namn eller foto...
de är ok att ha foto och fiktivt namn men bloggar man kan man väl stå för det man skriver. elller är jag bara annorlunda...
jag skriver om mig och min vardag som du ... vill man inte läsa slipper man .. men jag står för vem jag är som du och a alla mina andra blogg vänner...
vi e bäste!! som vågar vissa vem vi är... kram på dig.. n

sylvia sa...

hei Git,
så koselig med nissene du har tatt frem.lurt med dobbelsidig teip ja,å du fikse blonde/spets gardin i en fei,ja det er jo vanlig.hihihih..du er så dyktig vennen.
ha en koselig pyssel dag.
håper den syke kryar på seg fort.
desember klem fra sylvia

Snövita drömmar sa...

Dina skärbrädor med hjärtan var ju bara för söta!

Kram på dig

Livsresande sa...

Hej svejs! Så fint du har med dina tomtar! Underbart att du ger så fin inspiration!
Kramis på dig!
Marie