12 december 2009

Pyssellördag.....


Golördagskväll mina lussebullar....=)))))
Idag har varit en riiktig himmada´...=)))
Har fortsatt pynteriet..(tar de NÅÅÅNSIN slut?..hihi)
O sen har vi bakat lussebullar....=)))
Sonen hade en kompis hemma som oxå hjälpte till med baket...=)))
Skulle ta bilder på bullarna, som alla hade olika form...hihi..
meeen...då ville inte kameran...
Har blivit lite konstig sen jag tappade den i golvet..=((

Blev förresten jätteglad, när kompisens mamma kom för att lämna sin son...
o tyckte att jag hade gjort så INBJUDANDE O HEMTREVLIGT ute...=)))
Preeeecis de jag vill uppnå...
Jag vill att när man kommer hem till mej...ska man känna VÄRME...
o välkomnande....
Var ute o tände ALLA lyktor....brukar använda mej av GRAVLJUS...
de brinner länge....=)))

Paketet på bilden ovan, e mitt bidrag till julklappsbyteriet på PYNTEKVÄLLEN...
Inuti va en ljuslykta....
Knöt en LAKANSBIT om....o så en polkakäpp...=)))
Hihi...jag blev lite OROLIG ett tag när vi skulle byta klappar...
Vi kom på ett nytt sätt...
Vi lade ALLA klappar på ett bord...
sen fick förste man, som blev vår förra chef, välja ett paket....
Efter man valt...fick man välja att antingen behålla det själv..
eller ge det vidare...
Hon valde... MITT paket....
men gav det vidare...
till näste...som gav det vidare...till näste...som...
GAV DET VIDARE...osv osv osv....
Jag började bli orolig att jag skulle få mitt eget paket...hihi..
Meen...som tur va...offrade någon sej före mej..hihi..
Sen fortsatte vi så...o när man behållit ett paket...fick man inte vara med längre..
Så fortsatte vi så tills alla paket var slut...
Vi hade riktigt kul....
Jag fick en zinkkruka, med en liten gran, mossa, band, äpplen, polkakäpp o en liten tomte...
KUNDE DE BLI MER PASSANDE, LIKSOM????.....hihi...
Va nog den BÄSTA julklappen jag fått...EVER....=))))


Här en bild på mina hjärtan....
Kakformar som jag...eller...tja...SONEN...limmat ihop o satt snören emellan....
Jag hade gjort en PROTOTYP...o så satte jag sonen i arbete i förmiddags...hihi....
Tänkte hänga dom i granen...när den kommer på plats...
Jag vill inte ha in den stora GRANEN för tidigt...
Blir nog nästa helg...

Det har blivit KALLT igen i Skåneland...=)))
Dom lovar t o m SNÖ i veckan som kommer...
O dom pratar om att vi kaaaaanske kan få en VIT JUL.....=)))
Hur underbart e inte de på en skala?....=)))

Till sist..MÅÅÅÅÅÅSTE jag bara kommentera de............

EEEEEERIK vann!!!!!!!!
Jaa...för er som inte följer de....
Idol alltså....
Shiiiiit..va glad jag blev....o va NERVIGT de var ett tag...
Men han eee ju så otroooligt duktig...o så himla SÖT dessutom...=)))
Vinnarlåten var verkligen som SKRIVEN för honom...=)))

Imorron vankas LUCIA.....
Vi ska åka in o tända ljus på kyrkogården, hos min älskade mor....
Vi brukade samlas hemma hos henne till Lucia...barnen brukade lussa.....
Ett år tog hon själv på sej luciakronan o ställde sej o sjöng Nu tändas tusen juleljus....framför oss...barn o barnbarn....
Kändes helt fantastiskt....att se sin gamla mor med luciakrona sjungandes.....
De va stort för henne....o för oss......
Vi saknar henne jättemycke allihop........

Vi tänder oxå tredje ljuset imorron....
Julen närmar sej med STORMSTEG.......
Ser fram emot en långledighet tillsammans med familjen...kunna mysa o ta de lugnt....

Ha nu en härlig LUCIA o tredje advent alla......

Kraaaaaaaamizar Git

2 kommentarer:

Anki sa...

Bättre behövande?????????? Haha, jag väntar jag med, och jag är f-n lika torr som dina hyacinter...slå det du!!!!

Hörs i mörrn!
Goa kraaaaamen!

Helen sa...

Hej!
Vilka härliga bloggar du har, jätte kul att få titta in här mer framöver.Tack för din gulliga kommentar. Jag kommer att lägga in dina bloggar på min blogglista.
Kram/Helen