19 december 2010

Fjärde advent....


Hallojsan i stugorna....
Här springer det på minsann...
Jepp....idag har vi tänt det 4:e ljuset.....:)
Fem dagar till JULAFTON....

O igår kokades det knäck o bakades pepparkakor, här i det pysseltantska palatset...
Idag bidde det chokladmuffins o fudge....:))
O i fredags kom jag ääääntligen iväg o fick handlat julklappar...
Bara några små kvar...
såna där UTFYLLNADSSAKER, ni vet...:))
som har en konstig tendens till att bli SKITDYRA...hihi...
För ett tu tre, så har man handlat på sej, en MASSA småsaker...
som fort blir pengar...


Ska försöka komma iväg o fixa gran imorrn...
om jag hinner vill säga...
jobbar nämligen kväll oxå...
Ska först iväg med kisen IGEN, o ta drän....
en oändlig historia känns det som....

Kransen på dörren....
har jag fått med BUD av min goa systerdotter, som bor i HUFVUDSTADEN....:))
Den hade några småsaker på sej, kanelstänger o några stjärnor...
men när kisen vill in...han med DRÄNEN...
så hoppar han upp o hänger sej i fönstret...
o därmed även på kransen....
så den har blitt liiiite demolerad...
men den e fortfarande SUPERFIN!
Tack än en gång, goa du...:))

O såklart med VITT band...hihi....

Fick även en bordsdekoration...
med ljus, mossa o några suckulenter...

Bilden fotade jag ikväll...
därmed det blåa skenet...:))

Vi har haft en riktig stugsittarhelg...
o skönt har det varit...
Nu väntar sista skoldagarna för huliganbarnen...
o några jobbedagar för mej o guuben...
innan vi får en välförtjänt ledighet....

Ha en fortsatt härlig fjärde advent......

kraamizar Git

2 kommentarer:

LjuvligtLantligt sa...

Hello vännen!
Det var mig en bus-katt det där..*L*
Här har snöat massor men jag hoppas ändå på mer, love it!!
Vi har oxå gjort knäck, kola, annat godis, pepparkakor,pepparkaks-hus mm.. Bilder kommer snart. Jo snart ska samtliga terrorister ha lov (kidsen), är med blandad förtjusning ;)
Kram Git..Git? ;)
o godnatt fina du!

Inspiration i vitt sa...

stressa inte ihjäl dig nu bara med allt som ska göras. varma vintriga kramar till dig/Ingela.