01 januari 2014

2014!

 Gott nytt år, mina fina bloggvänner!


 Nu är det nedräkning som gäller för den här familjen. ..
I slutet på månaden åker vi nämligen till Teneriffa på en välförtjänt semester :-)
Ska bli sååå skönt!



Vi har firat både jul o nyår här hemma
Med bara närmaste familjen. ..
Skönt. ..
O vi fortsätter mysa o slappa några dagar till innan  vardagen sätter in igen. ..
Imorgon ska jag börja plocka undan julen. ..
Men ikväll...
E det soffhörnan o filmmys som gäller! 

Kram Git

3 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

God fortsättning på nya året !!!
Jag har nästan plockat bort allt julpynt också...lika fort som det kommer fram...åker det väck,hihi...
Kram bia

Amanda sa...

Hej! Älskar stilen du har, jätte mysigt! Jag har i alla fall just flyttat in i min egna lägenhet (och med min kille men han är inte så förtjust i att inreda, haha..) så jag undrade om du kunde hjälpa mig lite! Jag äälskar att inreda och tycker det är så kul, men har så svårt att bestämma mig och hålla mig till en sak! Däremot så vet jag att jag vill ha en lite lantigare stil, lite så där mysigt! Det som jag tycker är svårast är det här med gardinerna. I köket är det två 90 cm fönster och samma i vardagsrummet fast plus en dörr, jag vill i alla fall inte att gardinstången ska synas mer än gardinerna, men kan man ha hissgardiner i båda fönstren i t.ex köket? Jag älskar knytbandslängder men vill som sagt inte att gardinstången ska synas så mycket och att det ska bli så ''brett'' mellan gardinerna.. Har suttit och googlat i timmar nu på tips och hoppas verkligen på att du kan hjälpa mig på något sätt! Det hade varit guldvärt! Tack på förhand! MVH, Amanda. :)

pysseltanten sa...

Hej Amanda! Och tack för din fina kommentar! Va kul att du flyttat till din första egna lägenhet! Även om du är sambo, haha.
Det är ju nåt särskilt med det.
För det första vill jag ge dej rådet, att kolla runt på inredningsbloggar...Jag har en hel del i min lista, riktiga inspirationskällor.
Sen gäller det att omvandla det till "sitt eget". Att blanda hejvilt, kan bli väldigt personligt och kreativt. Det lantliga är ju "inne" nu, och detaljer hittar man överallt i alla affärer. Men för mej ger det den där extra kicken att gå på loppis. Att hitta något som man sen kanske målar eller använder till något som det inte alls är tänkt till. Det ger det där lilla extra.
När det gäller gardiner....
haha...ja...jag har inte "gardiner" mer än på toa...dvs "riktiga" gardiner...:))
Annars använder jag mej av allt möjligt...gamla lakan...eller billiga lakan som jag färgat....tygbitar hit o dit....gamla handdukar som cafégardiner osv osv....Endast fantasin sätter gränser! :))
Jag håller med dej ang gardinstänger....gillar inte heller när de syns...Det jag gjort är att jag "lagt" eller virat nån tygbit eller nåt över själva stången...o sen använt längder...Jag gillar oxå knytbandslängder..tycker de är fina. Alternativet är ju att måla stången...om du har vita vägger t ex, kan du ju måla stången sådär lite slarvigt vit. Gör inget om originalfärgen lyser igenom här o där.
I vårt sovrum har jag knutit fast en stor gren utanpå själva stången...
Men ang hissgardiner, så låter väl det som ett bra alternativ i köket.
annars kan man ju göra små söta cafégardiner av t ex fina kökshanddukar...IKEA har ju jättebilliga såna.
Jag önskar dej lycka till i ditt inredande, och än en gång, TACK! för din fina kommentar!
Känns jättekul att kunna inspirera någon annan, framför allt till att VÅGA!
Kram Git