10 augusti 2010

Back to work...


Tjingeling...
Kikar inom för att visa lite bilder från mitt senaste fynd....
Den e ROSTIG...
Den e SLITEN...
Den e AVSKAVD...
O den e MIIIIN....=))))



Står just nu vid sidan av trappan....
Får väl bli SOMMARPYNT...
o byta av KÄLKEN...hihi..

Vet inte riktigt årtalet på den...men guuuuben gissade på 50-tal....kan kanske stämma?

Den e iaf sååå jäla fin...
Kände direkt när jag såg den att den va MIN!...hihi...

O jaa...nu har ni fått OGRÄSET på köpet...
o den fula gröna slangen som ligger på marken...=))
Men sådär ser verkligheten ut hemma hos lilla MOI...;)
 Kände bara att det liksom inte var LÖNT att dra slangen fram o tillbaka när jag skulle vattna...
Har ju liksom blitt en DEL vattnande i sommar...=))
Meeen...VEM KLAGAR??..
Idag skiner åter solen från en nästan heeelt molnfri himmel...
O idag e de jobb som gäller..
Men först har jag sett till att sätta huliganbarnen i arbete...
För varsin tjuga ska de klippa en del av gräsmattan o rensa stenrabatterna...
Inte så värst jobbigt...men sånt som måste göras...
O annars finns det risk för att de fastnar inne vid datorn o WIIet...;))

Såå...nu ska jag slänga den här kroppen i duschen...
för att sen ge mej av till JOBB...=))))

Kraaaaaaamizar Git

5 kommentarer:

(eddas) sa...

Så stilig:)Ser nesten ennu eldre ut en 50 tallet....
kos deg
eddaKlemmer

Anonym sa...

Redit fin, den där lille cykeln. MEN, borde klassas som barnmisshandel och låta små cellstoffsrumpor kasa omkring på den sadeln!
Kram Åsgårdsgrannen

bokhyllan sa...

Rostig men vacker!

Linda Lindberg sa...

Hej på dig, vilken fin cykel du har hittat...
Så synd att det har varit stängt, vi har öppet, lörd & sönd 12.00-17.00 i helgen, annars kan jag kanske öppna på fredag förmiddag, ring mig gärna, om du vill det!!!
Mvh Linda

Sirpa sa...

Hej Git!
Rostigt men så fint!
Hoppas du har haft det bra!
Kram Sirpa