24 november 2009

Meeer jul....


Halloooo mina goa vaniljhjärtan...=)))
Här pyntas det på...=))
Får ju passa på när man ändå e ledig...
Har ju haft mina fem dagar nu..så imorrn bär det av till gruvan igen...hihi..
Har gjort en sladdstrumpa till min ljuskrona som ska få komma upp igen..=))
Tänk va man släpar saker fram o tillbaka...
upp o ner..
ut i förrådet o in igen...=)))
Klippte helt enkelt av den översta kanalen på en gammal spetsgardin....=))
Ni vet ju att jag gillar när det går UNDAN....=)) hihi...
Här plockas de inte fram nån symaskin i onödan inte...=))



Klippte av o trädde på...blev superfint...nu ska bara den där kronan komma UPP oxå...
Får väl se om guuuuben har lust ikväll....
JAAAA...att sätta upp ljuskronan alltså...;))) va trodde ni era snuskisar...hihi..
Den här ljuskronan har varit en lampa från början...men jag har tagit bort sladden o lamphållaren....så nuuu e de en ljuskrona...=)))

Lite röda saker har det smygit sej in...
Har inga ljusstakar i vardagsrummet, utan dom här TOPPARNA istället...
Dom har något år på nacken nu...o dom kändes vääääldigt RÖDA när jag tog fram dom...
Men men...jag får väl ge efter lite grann...=)))


Fönstret har pyntats liiiitegrann....=))
blir nog mer...tänkte lite spetsband....o lite GRAN....mmmm...
Men liite får jag ju spara...
Det är ju faktiskt EN MÅNAD exakt kvar tills julafton idag...=)))


Även stjärnorna här inne är röda...i samma stuk som topparna...
Oooops...såg just att det slank med en SVART svans där bakom gardinen..hihi..
Säkert Zorrofisen som luuurar...=))


SÅÅÅÅÅ.....
min GIGANTISKA ljusstake....=)))))
Visst e den FIIIN...?.....
Jag bara ääälskar den...
Men den e som sagt GIGANTISK...så liite svårplacerad e den..
Jag har ju som ni vet, inget STORT palats...bara ett liiiitet o fjuttigt...=))
Fast tillräckligt stort när det ska städas..=)))
Har fått flytta runt lite på grejorna...o mer lär de väl bli...
om inte förr...så när GRANEN ska in...
Ja...den RIKTIGA då då...=))))

Mmm...de kommer att bli MYYYCKE jul här framöver...=)))
Meeen...om jag känner er rätt...så e ni lika GALNA som jag...=)))

Nu ska jag börja bocka av på min ATT GÖRA lista...hihi..
Ni vet...vattna blommorna, renbädda sängar...osv..
Just vattna blommorna e något som jag har en kooonstig förmåga att glömma bort..hihi..
Såå de blir till att skriva kom-i-håg lappar till mej själv...
O nu e de dax att se till att något blir gjort på den där listan...=)))

Ha en suuuperhärlig kväll mina godingar...
Ta hand om er...o KRAAAMAS..=)))

Kraaamizar Git

7 kommentarer:

Christina sa...

Har du tänkt på en sak, varför hänger stjärnorna upp och ner i fönstret?!?

sylvia sa...

åå du å du.nydelige bilder.håper guen får det til da....ja lampa såklart.....klem fra sylvia

Vit som snö sa...

Julmysigt o fint!
Vad skönt att höra fler som inte drar fram symaskinen i onödan.
Kram Cilla

Anki sa...

Du är för go du! Vilken ljusstake, så fin!
Jadu, när granen ska in, då får allt annat flytta ut, haha...För gran MÅSTE jag ha!
Men du pyntar på fint du, snyggt med sån "kanal" på sladden, det satte jag på min ljuskrona oxå...det blir en jäkla skillnad!
Nää, dax att sussa, kanske?!

Kraaam!

Unknown sa...

Åh nu är det jul här i vårt hus, julen är kommen hooopptrrallallala! Hihih visst är det mysigt! Kram petra

me and alice sa...

Åh vad mycket fint du hunnit pynta... Här är i alla fall stjärnorna uppe...
kram Susanne

Plupps krypin sa...

Hej.
Hittade din blogg idag och tänkte wow den måste jag följa.
Kram Yvonne