30 september 2009

Kall onsdagskväll....


Godkväll mina vänner...=))
Sitter här med filt omkring mej...massor med ljus tända..o en brasa som sprakar i kaminen...=)))
Shit pommes frites va de e kallt i Skåneland ikväll...
Har faktiskt kört igång elementet i köket ikväll...
för imorse va de SVINKALLT när vi kom upp...=//
INTE skönt när man kommer från den varma goa sängen...


Fortsätter med lite trädgårdsbilder...
Har helt enkelt inte varit aktiv med kameran de sista dagarna...
Helt enkelt inte hunnit...
(Klicka på bilderna, så blir de större)


OBS! Bortse från min ogrässpann vid sidan av carporten....hihi..


Tänk att de kan va så vackert med en rostig gammal rullebör mitt i det gröna...=))


I dag bidde det en tur till Jysk o ÖoB...
Köpte lite pynt på Jysk...små träbitar, som ser ut som minivedträn...=)))
luktar SUPERGOTT...påminner om doften från TRÄSLÖJDEN när man va barn...
även en förpackning med torkade apelsinskivor följde med hem...
Har redan lagt i stora glasburkar...blev NAAAJS....=))
Lade en massa kottar oxå i olika glasburkar...
Har ställt ut lite här o var...
Ser mysigt höstigt ut...
Köpte nya kuddfodral i linnefärg på IKEA i fredags, som jag satte på två kuddar som jag har på en bänk i hallen...
O så lade jag en linnefilt över gardinstången oxå i hallen...
En trasmatta från loppis i brun-beiga färger...o...
VOILA....
Så bidde de höst i hallen....
Loooovar att ta bilder...=))))
Jobbar imorgon kväll...sen e jag ledig i 5 dagar...=))) JIPPPPPIIIII!!!
Shit pommes, va jag ska pyssla då...=)))
Köpte nämligen lite linnefärgat (beige egentligen, men låter mysigare med linnefärg...hihi)
tyg på IKEA...som jag ska ha till gardinerna i vardagsrummet...
Vill ha in lite jordfärger nu till hösten...
Murra till de lite...=))
Längtar efter att få pyssla nu...
Köpte även de berömda sittdynorna på Jysk...kostade 18 kronor styck...
Så nu får jag nog ha tag i en större korg på loppis...som jag kan ha dom i...=)))
Guuuuud va tråkigt.....då MÅÅÅSTE jag alltså på LOPPIS igen till helgen??!
Aaaaaa....
Hihi....Ibland har man TUUUUR....=)))))
Eller otur skulle nog min guuube säga....hihi.
Neheee....nu e de dags att få veta vem som går till kvalfinal i IDOL....
ERIK e min absoluta FAVVO...=))))
Ha de gott alla...o glöm nu inte...
MYYYYYS....o tänd en maassa ljuuus....=))
(Vi vill ju inte att IKEA ska gå i konkurs...hihi)

"VISSA VÄXER UNDER ANSVAR...ANDRA BARA SVÄLLER..."
...hihi...

Kraamizar Git

TILLÄGG....
Flååååt Anki...jag looovar att nästa inlägg blir din UTMANING...hihi...=)))

10 kommentarer:

sylvia sa...

hei git,
så koselige bilder du viser av din hage,masse fint der..
så herlig du får det med laaang fri,blir nok noen herlige dager.ønsker deg en god natt,å sove godt,
klem fra sylvia

Snor och Glamour sa...

Kikade in en sväng och njöt av dina fina bilder och trevliga småpratande!
Nu önskar jag dig en god natt!
Kram

Anki sa...

Är det tankeöverföringe eller?? Jag var precis på väg till dig...har ju startat upp Vilde Bill å allt, hihi..
Vilka mysiga bilder du visar gumman, alltid lika härligt hos dig! Å kallt ja, jag har varvat upp elementet i köket här med...termometern är ju på fel sida strecket!?
Va!! Har ni linnetyget på Ikea hos er, här har det varit slut sen...ja iaf förra året!!

Natti natti skruttan!

Vit som snö sa...

Mysbilder!! Kylan syns inte på bild iallafall. Vi har den här i norr också fast väldans vackra dagar!
Nu får vi passa på o pyssla o gosa med plädar, te o ljus o kura i värmen!
Kram Cilla

Hannis sa...

Rullebör???Är det skottkärran?
Haha, älskar alla dessa olika uttryck för saker.

Det kommer att bli värsta pysselflödet här, det hör ju jag!

Stackars,stackars dig som kanske måste på loppis=)
Tror jag också måste dra en loppissväng även om jag känner ett stort motstånd*fnissar*

Kram Hannis

Anki sa...

Men gumman...Jag finner inte ord och blir nästan lite tårögd...Du är allt min hjärtevän du oxå!

Tusen goa kramar!

becca sa...

Grattis!
Du har vunnit min utlottning, om du mejlar mig din adress så kommer snart din vinst på posten.

Ha det så bra, kram Rebecca.

rebecca.andersson@telia.com

nettan sa...

Hej
du..
Japp jag vet att jag har 3 kolums bredd .. den andra så så unklig ut...
funderar på att byra igen trivs inte med den.. man är där ju en del och .. ja får se kanske tröttnar du så jag kan ta din...
ha nu en bra och skön ledighet.. själv går jag av i morgon bitti och har ledig helg men ör lite snorig såp vi får se vad det blir.. nu skall jag face booka mig lite inna jag jobbar... läs städar.. kram n

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

hallojs där!! Så mycket fint du har!! Mysigt så..gillar såna där gamla elkabelrullar..vill ha tag i en sådan o måla vit o sen sätta vimplar på!!!

japp höst o kallt nu..brrrr!!
igår var ju Erik klart bäst...gillade Rabi med..idag hejjar jag på Camilla trots juruns kapning av henne!

TREVLIG HELG!!! kramis ♥

Sjarmerende GJENBRUK sa...

Jeg ønsker deg en deilig helg!
Klem Hanna