20 augusti 2009

BETRAKTAREN....=))


Tjingeling govänner...=))
Idag har jag tagit, vad jag ANTAR blir, sommarens SISTA DOPP...=((
Har varit på Playa del Helsingborg HEEEELT allena....=)))
Eller jaa....inte allena precis...
men utan sällskap...


Så då tänkte jag ju visa lite SKÖNA strandbilder...men upptäckte...
att de nog ligger kvar på DEN ANDRA DATORN...
den jag använde när den här va hos datordoktorn...hihi.
Sååååå....
de bidde lite FLER bilder på min trädgård istället...
Min stora fotbollsplan till trädgård...hihi.


Hur som helst...
Nu till överskriften...
BETRAKTAREN...
De e alltså lilla moi de...hihi.
Hur himla kul o intressant e de inte att heelt allena...
sitta o betrakta sina medsolande på stranden...=))


Där va verkligen ALLA kategorier idag...
Där va det unga paret....fortfarande nyförälskade...förmodligen ganska nyblivna sambos...
som fortfarande befinner sej i "jag är så kär att jag bara vill röra vid dej heeeela tiden" stadiet...
Hur avundsjuk blir man inte då på en skala...?

Där va sura mamman med sina två barn, varav ett i vagn o en son på cirkus 5-6...
i sällskap med hennes föräldrar och EN väääldigt tyglad HUND...
den typen av mamma som skäller för ALLT som sonen gjorde o ALLT han INTE gjorde...
sådär så man bara får lust att gå dit o RUSKA OM HENNE...
nu gjorde jag dock inte de...utan behärskade mej...
hon led nog av dåligt självförtroende oxå...för hon satt med kläderna på HELA TIDEN...
o den enda som var sysselsatt med barnen var MORFADERN...en guldstjärna till honom...=)))

Där va det äldre paret...
som även dom såg väldigt förälskade ut...=))
var bara SÅÅ härligt när de gick vid strandkanten...
nära nära...

Där va killgänget...
tre killar i 25-års åldern, som KONSTANT pratade tjejer...
särskilt den ene...han ääälskade nog att höra sin egen röst...hihi.

Där va singelkvinnan i 40-års åldern..
eller ja...inte vet jag om hon e singel...men precis som jag...så va hon där ALLENA...
o faktum e att hon e där VARENDA GÅNG jag e där...
hon solar toppless...hmmm längesen man kunde göra de...hihi.
o går ner o tar ett strategiskt dopp en gång i timmen...
i övrigt har hon, liksom jag...termos, filt o solstol...=))

Där va mammorna med sina små barn...
lekandes vid strandkanten utrustade med spann o spade...
hur kommer de sej att de alltid e MAMMOR med småbarn?

Dessutom berikades stranden idag med fjortisar...både killar o tjejer...
som hade någon friluftsdag, med olika stationer...
bl a beachvolley o någon form av vattenundersökning...även de var utrustade med lite större spann o spade...
sen gick de för att grilla...o då passade jag på att gå o bada...hihi...=)))
de här killarna o tjejerna såg ju i princip LIKADANA ut...
tjejerna i mjukisbyxor uppdragna till knäna, långa linnen o väskor tvärsöver axeln...
killarna i jeans som satt halvvägs UNDER rumpan o STRUMPOR...hihi.



Jaaa...mina vänner...
så värst mycke INREDNING bidde de inte idag...HELLER...hihi.
Meeen...hoppas de går bra med en stund av min vardag istället...=)))
Jag har haft en hääärlig stund vid havet, o som sagt...
förmodligen årets sista...
känns lite vemodigt...
Ikväll blir de nog grillning vid nån sjö i närheten...
lite fiske oxå kanske...
ja inte för mej då...men för sonen o guuuben...hihi.

Ha de BÄÄÄST ni alla...
o glöm inte att...o JAG MENAR DE...!=))

FÅNGA DAGEN!!!

Kraamizar

9 kommentarer:

Therése sa...

Härlig beskrivning av dina "medsolare"!
Själv har jag njutit av solen i min trädgård.'
Ha en fortsatt skön dag!
/Therése

Lallis - liv och leverne sa...

Härligt. Man blir liksom bara så glad av dig:)
KRAMA

Unknown sa...

Härligt inlägg! Du skriver så gott! Jo, det är kaffekoppar och små gräddsnipor som jag fäst i garninstången... lite udda kanske men jag tycker det är charmigt. Kram Petra

Livsresande sa...

Hej! Ojdå, du vemodig över sommarens sista dopp... tur du beskrev så bra så det kändes som att en annan var med... har inte ens tagit sommarens FÖRSTA dopp så det här får väl gå till historien som den badlösa sommaren.... Saknar kusten och stränderna i Halland så tur du njuter för mig också! ;-) Kram,
Marie

Anki sa...

Hej goding!
Vet du, jag har oxå badat i havet idag! Näää, men jag har suttit på bryggan å dinglat med benen i vattnet iaf, hihi...Jädrans vilket väder det har varit idag!

Jaså, du har tagit årets sista...här fick jag veta idag att här vintebadar vi...NAKNA??? Jojo, det blir nog en upplevelse, haha...Då ska jag betrakta minsann!!

Nu är det dags hoppa i säng här oxå!
Natti natti å goa kramen!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Godmorgon Git. Jag är ledig idag, och det blev en fin start på dagen och läsa ditt inlägg. Du prickar in dom så himla bra, och skriver så underhållande. Med lite tur kanske det blir fler soliga stranddagar. Och kul att du är med i min utlottning.
Kram AnnaMaria

Tea Lady sa...

Hej!
Synd att jag inte vann din tävling, men kul att jag hittade till din blogg! Jag skall läsa mer här, det kan jag garantera.

Just nu är jag på semester i din trakter, i Nyhamnsläge. Lyckost som får bo här!

Kram,
Lena

Viveka i Bläckhornet sa...

Halloj!

Ja visst är det spännande att vara en betraktare. så många olika människor att studera. Jag brukar undra ibland vad de kommer hem till. En del väldigt ensamma. Andra kanske en storfamilj. Sen är jag ju väldigt nyfiken när jag går förbi olika hus. Undrar hur fint det kan vara dääär inne...
Ha en fin helg

Kram Viveka

susse sa...

Hej,
Så kul att du har blogg, jätte fin var den med.
Såg du hade hittat mig på facebook.
Här var mycket att läsa om på din blogg så här får jag vända tillbaka.
Ha de gott
Kramisar Susse